100226



Haha, jag och Jonathan har döpt om Baccus:P Vi kallas honom Brrattus, just för att han låter så när han "mjauar", mrr mrr, brr mrrr. Han är så söt<3 Dock lite jobbig på nätterna men men, det får man leva med ;)
Älskar mina katter.

Över till lite mer allvarliga saker.
Efter lång depression så började jag på UPM(ungdomspsykiatriskamottagningen) för någon månad sedan, eftersom jag tar mediciner som inte hjälper ett dugg så fick jag träffa läkaren på UPM förra fredagen, hon sade då att det låter som att jag kan vara manodepressiv, jag har själv lite svårt att förstå vad det innebär, men som jag förstår det så betyder det att man är manisk, för det första tänker man alldeles för mycket och snabbt, vilket jag gör... kan ofta tänka tre tankar samtidigt, och jag blir utmattad av mitt tänkande. När jag blir "glad" så blir jag i princip hysterisk och även det är jobbigt, vilket även är ett symptom. Och man kan falla, långt långt ner på en halv sekund. Så ja... möjligheten finns. Eftersom jag har misstänkt i många år att jag kanske har en psykisk sjukdom och inte bara är deprimerad, så vore det en enorm lättnad att faktiskt få den här diagnosen, och då kan jag få rätt behandling. Och om jag skulle vara bipolär så är medicinerna som jag tar nu HELT fel för mig, de gör tydligen sjukdommen värre:P Bra att hälsocentralen bryr sig i sina patienter... Men men, nu tar UPM över min medicinering och det känns mycket bra :)
Idag ska jag iallafall till min psykolog, så får vi se vad de har sagt, ska även lämna in ett test som jag fick göra som kan stärka läkaren misstankar.
Ska även gymma med Stina, mycket längesedan jag gymmade nu, och jag är egentligen inte speciellt pepp, men ja... det kanske kommer;P http://finalist.blogg.se/

Aja, nu ska det diskas... MYYYCKET disk är det. Så går det när man inte har ork till något men nu får jag fan ta tummen ur röven.
Mot sheerwooddisken!!

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Stina

Du ska banne mig bli pepp på att gymma igen:D Och kom ihåg att dricka varannan vatten, varannan cola:) Det är din nya uppgift!:)

2010-03-02 @ 15:41:20
URL: http://finalist.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hihi, Brrattis låter som Brattwurst haha gulligt! Här hemma har katterna också de märkligaste smeknamnet, sällan kallas de vid sitt riktiga namn!



Skönt att få någon slags diagnos för dig, bara det kanske gör det hela lite lättare och hjälper! Hoppas du nu är på bättringsvägen! Säg till om du vill ses och snacka lite eller så:)



Ha det bra och pussa lilla Brattwurstens mage från mig!



2010-03-05 @ 10:13:46
URL: http://emiliesfeline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0