091122 - Dagen efter.

Den här bloggen skapar jag för att både jag och andra ska kunna följa Baccus framsteg.

Jag åkte till Emilie igår för att hämta Baccus och blev pånytt kär när jag såg den lilla sötnosen, han är ju så vacker! Och så träffade vi hennes andra kissar och Baccus mamma och syster, alla var jättesöta och systern var ju så liten och busig^^
Huset var också jätte mysigt, från utsidan såg det litet ut, men när man väl kom in så kändes det inte litet. Jätte fint inrett, och trivsamt för katterna^^ Så skulle jag inte ha något emot att bo i framtiden, med massa katter ;)



Jag kopierar texten som Emilie har skrivit på blocket:


"Baccus är en hittekatt som hittades utsvulten och rädd under ett hus i Åre och räddades tillsammans med sin familj och har tillfälligt fått bo hos mig. Han var endast fem veckor när han och resten av hans familj flyttade in hos mig, han är nu ca 19 veckor gammal och är redo att flytta hemifrån

Baccus är fortfarande lite tillbakadragen mot människor men är otroligt nyfiken och hans ena syster är redan världens gosigaste katt, så allt han behöver är tid och kärlek så kommer nog även han bli världens gosigase!
Han är redan mycket större än sina syskon så han lär nog bli en stor grabb:)
"

När vi hämtade honom så hade vi svårt att få in honom i buren, det tog nog 40 minuter iallafall, men för mig kändes det ungefär som en lite jobbigare födsel ;) Han är min bebis och han får ta den tid han tar.
Vi lyckades iallafall tillslut, och jag tackade Emilie som var en mycket mysig tjej och sedan bar det av hemmåt^^
Pappa körde och jag satt i baksätet med Baccus brevid mig på golvet, vi hade lagt över en grej så att det skulle bli mörkt och det fungerade nog för att han var helt tyst när vi åkte, jag var dock lite nojig att något var fel, dels för att Nisse mjauar som en tok när han åker bil, och för att kattungar brukar gråta efter mamma, men han var helt tyst.
När vi kom hem så ställde jag ner buren på hallgolvet och tog av mig jackan, då kom Nisse och såg Baccus på en gång och blev stel:P Sedan gick han runt och ställde sig på sidan av buren och tittade intensivt på Baccus som var typ en decimeter ifrån honom, och fräste. Då tyckte jag synd om Baccus. Han hade det redan jobbigt med biltur och nya dofter och rösten, och så kommer det en otrevlig katt och fräser åt honom:P Men men, Nisse har ju ingen erfarenhet av andra katter annat än katten som bor ovanför oss som han kan prata med ibland när han är ute på altanen.
Sedan ställde jag in buren i mitt rum i ett hörn där han hade översikt över hela rummet. Och så ställde jag fram lite mat och vatten.
Jag blev lite frustrerad när han inte åt, men när Emilie sade att det är helt normalt så blev jag lugnare.
Jonathan kom till mig på kvällen och vi kollade på film. Sedan lade vi oss i min säng och då kikade Baccus fram bakom gardinen helt plötsligt och satt och tittade nyfiket på oss och såg pigg och vaken ut^^ Inte alls rädd.
Så gick han till byrån som står brevid fönstret där det finns en stor spegel och där såg han sig själv och började pipa. Eftersom han inte lät i bilen så trodde jag inte att han kunde mjaua:P Han lät så liten och söt så jag och Jonathan låg och fnittrade i sängen.
Eftersom jag bara sovit några få timmar natten innan så var jag mycket trött på natten, men lite rastlös, så jag och Jonathan satt uppe och ritade i photoshop till ca. halv fyra på morgonen:P Jag slockade ganska fort när vi lade oss igen, men Jonathan kunde inte sova så han låg och lyssnade på Baccus istället.^^

Nu har iallafall Baccus ätit två gånger, kraffsat lite lådan, dock inte använt den än, men det gör han väll när det blir akut hoppas jag;) Vi trodde att han hade bajsat någonstans i rummet igår kväll men han hade bara släppt sig XD Min lilla stinkbomb<3

Han vågade sig även ut ur mitt rum, men jag tror att Nisse fräste åt honom så då gömde han sig bakom badkaret.
Jag är bara glad att mina pojkar inte slåss:P Att de fräser gör ju inget, och jag är glad att Baccus fräser tillbaka ^^

Nu ligger han i fönstret som vanligt, har en stor svart gardin där så det blir mörkt och tryggt, och så stängde jag vädringsfönstret och lade dit filten som han fick med sig hemifrån så att han ska ha sin lukt där och värme. Vill ju inte att han ska bli förkyld.
Har en madrass under sängen som han också ligger bakomför lite då och då.

Jag längtar tills han börjar trivas här och känner sig hemma så jag får busa med honom^^

Jag är jätte glad för min nya sötnos <3 (Får hoppas att Nisse känner likadant snart ;D Haha. Han är iallafall väldigt nyfiken på vår nya familjemedlem men lite läskig är han minsann:o )

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0